Ek-1
BİRİM ÖZ DEĞERLENDİRME RAPORU
Şırnak Üniversitesi
Kütüphane Ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
[08/03/2024]
BİRİM ÖZ DEĞERLENDİRME
RAPORU
BİRİM HAKKINDA BİLGİLER
1.İletişim Bilgileri
Tel:
0486 216 40 08
Fax:
0486 216 82 42
Dahili:
1051/1052/1053/1054/1055/1058
E-Posta:
kutuphane@sirnak.edu.tr
Adres: Yeni Mahalle, Cizre Caddesi
Şırnak Üniversitesi Mehmet Emin Acar Kampüsü Kütüphane ve Dokümantasyon Daire
Başkanlığı Merkezi Kütüphane No: 217, posta kodu: 73000 Merkez/Şırnak
Web
Sayfası: https://kutuphane.sirnak.edu.tr/tr
İnstagram: http://instagram.com/sirnakkutuphane
Facebook: http://facebook.com/sirnakkutuphane
Twitter: https://twitter.com/sirnakkutuphane
https://kutuphane.sirnak.edu.tr/tr/menu/iletisim-bilgileri-ve-sosyal-medya-hesaplari/1883
2.Tarihsel Gelişimi
Şırnak
Üniversitesi, 22 Mayıs 2008 tarihinde 5765 sayılı Kanun ile kurulmuştur. Merkez
Kütüphanesi 2009 yılında şu an Mühendislik Fakültesi ve Şırnak Meslek
Yüksekokulunun ortak kullandıkları binanın 4.katında hizmet vermeye
başlamıştır. 2012 yılında İlahiyat Fakültesi binasının bitişiğine yeni yapılan
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi binasının 4.katında merkeze bağlı şube
kütüphanemiz hizmete başlamıştır. Şubat 2016 yılında Mehmet Emin Acar
Kampusundaki 8000 metrekare kapalı alana sahip yeni binamıza taşınarak hizmet
vermeye devam etmektedir. Kütüphanemiz Üniversite bünyesinde faaliyet gösteren
enstitü, fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokulu öğrencileri, öğretim üyeleri
ve idari personele eğitim-öğretim, araştırma faaliyetleri ve boş zamanlarını
değerlendirmeleri için gerekli materyali ve hizmetlerini sağlamayı amaç
edinmiştir.Her geçen gün akıl almaz boyutlara ulaşan bilginin artış hızıyla
başa çıkabilmemizin ve bu doğrultuda Üniversitemizin sunduğu eğitimi
desteklemek amacındadır.
https://kutuphane.sirnak.edu.tr/tr/menu/tarihce/1846
3.Misyonu, Vizyonu,
Değerleri ve Hedefleri
Misyon
Bilginin teknoloji ile buluştuğu mekanda,
araştırma/geliştirme, eğitim- öğretim için gerekli olan güncel olan bilgiyi
çağdaş ve teknolojik gelişmeleri izleyerek öğretim üyelerinin, araştırmacıların
ve öğrencilerin hizmetine sunmaktır.
Vizyon
Şırnak Üniversitesinin eğitim ve araştırma
programlarının gereksinimleri doğrultusunda, bilgiyi hizmet verdiği kitleye, çağın
gereklerini gelişen teknolojileri kullanarak ulusal ve uluslararası bilgi
merkezleri arasında elektronik bilgi transferlerini gerçekleştirerek, toplam
kalite ilkeleri çerçevesinde, gelişmelerin gerisinde kalmayan modern bir bilgi
merkezi olmayı amaç edinmiştir.
Değerler ve Ulaşılan Hedefler
1-
Kütüphane alt yapısında % 80 hedeflere ulaşılmıştır.
2-Wifi
ağı tüm binada kurulmuştur.
3-
40 adet bilgisayar kullanıcıların hizmetine sunulmuştur.
4-
8 adet bireysel çalışma odası oluşturulmuştur.
5-
4 adet grup çalışma odası (12,14,16,18 kişilik) hizmete sunulmuştur.
6-1
adet Bilgi Teknoloji sınıfı (14 kişilik) hizmete sunulmuştur.
7-
Aynı anda 400 öğrencinin çalışabileceği ortam hazırlanmıştır.
8-
Öğrenci dinlenme amacıyla 84 kişilik cafe salonu faaliyete geçirilmiştir.
9-
80 kişilik oturma grubu oluşturulmuştur.
10-45 kişilik Görsel-İşitsel salonu düzenlenmiş olup yaklaşık 1.150
CD,DVD,Film
ve ses kaydı mevcuttur.
11-Ortalama
100.000 kitaplık rafı döşenmiştir.
12 -YORDAM Otomasyon Programı
ile Ödünç-İade Sistemi kullanılmaktadır.
13-RFID Güvenlik Sistemi ile
hizmet vermektedir
14- VETİS Kampüs İçi ve Dışı
Elektronik Kaynaklara Ulaşım Sistemi mevcuttur.
15- Sosyal Medya İletişim
(Twitter,İnstagram ve Facebook) hesapları mevcuttur.
16- KİTS (Kütüphaneler Arası
İşbirliği ve Takip Sistemi) kullanılmaktadır.
17- TÜBESS (Kütüphaneler
Arası Bilgi Belge Paylaşım Sistemi) kullanılmaktadır.
18- Wifi Ağı (Eduroam ve
Turkcell) mevcuttur.
19-Kütüphane verileri YORDAM ve Bilgi
İşlem Daire Başkanlığınca yedeklenip
saklanmaktadır.
20-Otomatik Bilgilendirme
Mesaj Sistemi kullanılmaktadır.
21-Cep kütüphane hizmeti ile
kütüphanecilik iş ve işlemlerinin bir kısmı
yapılabilmektedir.
22-Koleksiyon
geliştirme çalışmalarına tüm kullanıcılarımız ve
personellerimizin
katılımı sağlanmaktadır.
23-Yazılı, dilek ve öneri kutuları ile
web sayfasından da kullanıcılarımız
taleplerini dile getirebilmektedirler.
24-Fiziksel
engellilerin bina içinde tüm katlara ulaşımı sağlanmıştır.
25-84
kişilik okuma salonu 08.00 ile 22.00 saatlari arasında hizmet vermektedir.
26-Kütüphane
Web sayfamız mevcut olup güncel olarak hizmete açıktır.
27-Kütüphane binası içerden ve dışarıdan
güvenlik kameraları ile izlenmekte
olup, veriler ortalama 40 gün
saklanmaktadır.
28-Kütüphanede
otomatik yangın söndürme cihazları mevcuttur.
29-Kütüphane
giriş-çıkışlar turnike sistemi ile sağlanmaktadır.
30-Kütüphane
iş ve işlemleri alanında uzman Kütüphaneciler tarafından
yürütülmektedir.
31-Fiziksel
engellilere uygun 6 adet WC bulunmaktadır.
32-Bilgiye
hızla ve kolayca erişmek için alt yapı sağlanmıştır.
33-Elektronik
tabanlı bilgi hizmetleri sunulmaktadır.
34-Birim
arşivi oluşturulmuştur.
35-Dış
kullanıcılara hizmet verilmektedir.
36-Toplantı,seminer
ve konferansların yapılabileceği fiziki ortam mevcuttur.
37-Kütüphane
yönergemiz bulunmaktadır.
https://kutuphane.sirnak.edu.tr/tr/menu/misyon/1847
https://kutuphane.sirnak.edu.tr/tr/menu/vizyon/1848
A.LİDERLİK YÖNETİŞİM VE KALİTE
A.1. Liderlik ve Kalite
1) Yönetim ve İdari Birimlerin Yapısı:
Birim, stratejik hedeflerine ulaşmayı nitelik ve
nicelik olarak güvence altına alan yönetsel ve idari
yapılanmaya sahip olmalıdır. Yönetim kadrosu gerekli yapıcı liderliği üstlenebilmeli,
idari kadrolar gerekli yetkinliğe sahiptir olmalıdır. (Kanıt: Ek-1 Organizasyon
Şeması)
Kurumsal
Kabiliyet Ve Kapasitenin Değerlendirilmesi
Üstünlükler
• Üniversite Yönetiminin desteği
• Genç ve deneyimli personel
• Toplum ve Üniversite içindeki
Kütüphane imajımız
• Üniversite sıralamalarına göre
öğrenci başına düşen kitap ve elektronik kaynak sayısında Türkiye’de ilk 25’de
olmamız
• Kütüphane binasının modern olması
ve yeni teknolojik araç-gereçlere sahip olması
• Üniversitede kullanıcı
memnuniyetinin en yüksek olduğu birim sıralamasında ilk sıralarda olması
Zayıflıklar
• Artan koleksiyon ve kullanım
nedeniyle ileriye dönük alan(yer) yetersizliği
• Kitap ve veri tabanlarının dövizli
alımlardaki artışlardan olumsuz etkilenmesi
• Kütüphane bütçesinin Üniversite
bütçesine oranı çok düşük olması
• Donanımlı ve yetişmiş personellerin
tayin ile başka üniversitelere geçmesi
• Bağlı birim kütüphanelerinde kitap
sayısının düşük olması ve çoğunda sürekli görevli bir personelin bulunmaması
Fırsatlar
• Üniversitenin diğer birimleriyle
pozitif işbirliği
• Ulusal ve uluslar arası işbirliği
projelerinden yararlanma(Kits, Tübess, Ankos vb.)
• Kütüphanenin, eğitim ve öğretim
faaliyetlerinin en önemli girdileri arasında görülmesi
• Genç, donanımlı, yetişmiş ve uyumlu
bir çalışma ekibi
• Teknolojik ve mesleki gelişmelerin
takip edilmesi
• Üniversite Yönetiminin Kütüphaneyi
eğitimin ayrılmaz bir parçası olarak görmesi ve her türlü desteği vermesi
Tehditler
• Döviz kurlarındaki değişkenlikler
ve yükselmeler
• Basılı ve elektronik yayın
dünyasındaki fiyat artışları
• Elektronik yayın alanındaki
kısıtlayıcı lisans antlaşmaları
• Yeterli sayıda ve nitelikte personel
planlamalarının yapılamaması
• Akademik personellerin kitap alımı,
kütüphane kullanımı ve veri tabanları aktif olarak kullanımı konusunda
Kütüphaneye yeterli destek verilmemesi ve kullanımın çok düşük olması
https://kutuphane.sirnak.edu.tr/tr/menu/organizasyon-semasi/1861
•
Birim, eğitim-öğretim ve araştırma süreçlerinde
kullanıcıların hizmetine sunulan basılı ve elektronik kaynaklar her yıl
güncellenen ve yenilenen YORDAM otomasyon sistemi ve RFDI güvenlik sistemi ile yönetilmektedir.(Kanıt: Ek-2 Kütüphane Yönergesi)
https://kutuphane.sirnak.edu.tr/tr/menu/kutuphane-yonergesi/1850
•
Kütüphane iş ve işlemlerinde
İç kontrol standartları uyum eylem
planı uygulanmaktadır.(Kanıt: Ek-3
İç Kontrol Uyum Eylem Planı)
https://kutuphane.sirnak.edu.tr/tr/menu/ic-kontrol-standartlari-uyum-eylem-plani/1853
• İç kontrol
standartlarında da sorgulanan, idari ve destek birimlerinde görev alan
personelin eğitim ve liyakatlerinin üstlendikleri görevlerle uyumunu sağlamak
üzere tanımlı süreçler kullanılmaktadır.(Kanıt: Ek-4 Görev Tanımları, İş Akış Planı)
https://kutuphane.sirnak.edu.tr/tr/menu/gorev-tanimlari/1862
https://kutuphane.sirnak.edu.tr/tr/menu/is-akisi/1863
2) Kaynakların Yönetimi:
Birim, insan kaynakları, mali kaynakları ile taşınır
ve taşınmaz kaynaklarının tümünü etkin ve verimli kullandığını güvence altına
almak üzere bir yönetim sistemine sahip olmalıdır. (İlan edilmiş yönetim
sistemi belgesi)
• İnsan kaynaklarının yönetimi
nasıl ve ne kadar etkin olarak gerçekleştirilmektedir?-
-İnsan kaynakları yönetimi etkin bir şekilde gerçekleştirilmektedir.
(Kanıt: Ek-5
Norm Kadro Tablosu)
https://kutuphane.sirnak.edu.tr/tr/menu/norm-kadrosu/1851
•
İdari ve destek hizmetleri sunan birimlerinde görev
alan personelin eğitim ve liyakatlerinin üstlendikleri görevlerle uyumunu
sağlamak üzere nasıl bir sistem kullanılmaktadır?
-Birimde görev alan personelin eğitim ve liyakat uyumuna göre görevlendirilmeleri
Yapılmıştır.
Kanıt: Ek-6 Personel Görev Dağılımı
Çizelgesi
https://kutuphane.sirnak.edu.tr/tr/menu/gorev-tanimlari/1862
• Mali kaynakların yönetimi
nasıl ve ne kadar etkin olarak gerçekleştirilmektedir?
-Mali kaynaklar bütçe imkanları dahilinde orantılı olarak kullanılmaktadır.(Kanıt: Ek-Bütçe Yıllık
Harcama
Tabloları 2010-2023 Yıllarına Ait)
https://sirnak.edu.tr/birimler/dosyalar/butce-yillik-harcama-tablolari-2010-2023.docx
• Taşınır ve taşınmaz
kaynakların yönetimi nasıl ve ne kadar etkin olarak gerçekleştirilmektedir?
-Birimimize ait taşınır ve taşınmaz kaynaklar Taşınır Kayıt yetkilisi ve Taşınır Kayıt
Kontrol Yetkilisi titizlikle tarafından kayıtları yapılarak takibi yapılmaktadır. Döküm, sayım, düşüm
Cetvelleri zamanında düzenlenerek Strateji Daire Başkanlığına gönderilmektedir.
|
a) Birimin misyon, vizyon stratejik hedefleri ve
performans göstergelerini belirlemek, izlemek ve iyileştirmek üzere kullandığı
tanımlı bir süreci bulunmalıdır.
https://sirnak.edu.tr/birimler/dosyalar/kalite-guvencesi-yonergesi.pdf
b) Birimin kalite güvencesi sisteminin kurulması
ve işletilmesi kapsamında Birim Kalite Komisyonunun oluşturulması, yetki görev
ve sorumlulukları açık şekilde tanımlanmalıdır.
Birim Kalite Kurulu
Başkan : Behcet ÖZKAN
Üye : Hüseyin
ERSOY Üye : Mehmet NAS
Üye : Hasan CENGİZ
https://kutuphane.sirnak.edu.tr/tr/menu/birim-kalite-kurulu/1866
A.2. Misyon ve Stratejik Amaçlar
Misyon
Bilginin teknoloji ile buluştuğu mekanda,
araştırma/geliştirme, eğitim- öğretim için gerekli olan güncel olan bilgiyi
çağdaş ve teknolojik gelişmeleri izleyerek öğretim üyelerinin, araştırmacıların
ve öğrencilerin hizmetine sunmaktır.
A.3. Yönetim Sistemleri
Yönetim
Sistemi: Birimimiz dünyada hızla gelişen teknolojik gelişmelere
paralel olarak sürekli değişim ve dönüşüm çabası göstermekte olup, teknoloji ve
bilgi çağına ulaşma hedefi ile bir yönetim sistemi benimsemektedir
3) Bilgi Yönetim Sistemi:
Birim, yönetsel ve operasyonel
faaliyetlerinin etkin yönetimini güvence altına alabilmek üzere gerekli bilgi
ve verileri periyodik olarak toplamalı, analiz etmeli ve süreçlerini
iyileştirmek üzere kullanmalıdır.
• Birim her türlü faaliyeti ve süreçlerine ilişkin
verileri toplamak, analiz etmek ve raporlamak üzere nasıl bir bilgi yönetim
sistemi kullanmaktadır? (Bilgi yönetim
sisteminin yapısı, erişilebilir ve kullanım kolaylığı)
Birimimiz kütüphane iş ve işlemlerinde YORDAM otomasyon sistemini kullanmaktadır. Tüm
bilgiler bu programda muhafaza edilmektedir.
•
Kalite güvencesi bilgi sistemi, birimin belirlediği anahtar performans
göstergelerinin nasıl
izlenmektedir?
YORDAM otomasyon sistemi ile tüm bilgiler güvence altına alınarak, gerekli tüm istatistik bilgiler alınmaktadır.
• Bilgi
Yönetim Sistemi kalite süreçleri ile ilişkili ve sistemde insan kaynakları,
eğitim- öğretim ve araştırma faaliyetlerinin entegrasyonu sağlanmış mıdır?( Bilgi yönetim sisteminde kalite
göstergeleri, birimler düzeyinde de veri girişi olması, birime özgü bilgi
yönetim sistemi kullanılması.)
-Bilgiler(Basılı ve Elektronik)kullanıcılarımızın talepleri doğrultusunda elde edilmektedir.(Kanıt: Ek-7
TalepYazısı)
https://sirnak.edu.tr/birimler/dosyalar/veri-tabani-talep-yazilari-2023.pdf
•
Birimin iç ve dış
değerlendirme sürecine yönelik bilgileri önceden planlanmış ve ilan
edilmiş sıklıkta toplanmakta mıdır?
-Kütüphane
kullanıcılarına yönelik olarak anket yapılmıştır.(Kanıt: Ek-8 Kullanıcı Anket Formu)
https://kutuphane.sirnak.edu.tr/tr/aktivite/kutuphane-memnuniyet-anketi-sonucu/37610
4) Birim Dışından Tedarik Edilen Hizmetlerin Kalitesi:
Birim,
dışarıdan aldığı destek hizmetlerinin (yemek, temizlik, ulaşım v.b)
uygunluğunu,
Kalitesini ve sürekliliğini
güvence altına almalıdır.
•
Birim dışından alınan idari ve/veya destek hizmetlerinin tedarik
sürecine ilişkin kriterleri
Belirlenmiş midir?
-Birimimiz yemek, temizlik ve ulaşım gibi hizmetleri dışarıdan almamaktadır.
•
Birim dışından alınan bu hizmetlerin uygunluğu,
kalitesi ve sürekliliği nasıl güvence altına alınmaktadır? (Hizmetlerle ilgili birim iç paydaşlarının görüşleri)
-Kütüphane binamızda Kampüs dışından Türkcell firmasınca ücretsiz internet hizmeti alınmaktadır. Sunulan hizmet Şırnak Üniversitesi Rektörlüğü ile Türkcell firması arasında yapılan protokol gereği güvence altına alınmıştır.
https://kutuphane.sirnak.edu.tr/tr/menu/organizasyon-semasi/1861
https://kutuphane.sirnak.edu.tr/tr/menu/gorev-tanimlari/1862
https://kutuphane.sirnak.edu.tr/tr/menu/norm-kadrosu/1851
5) Kamuoyunu Bilgilendirme:
Birim, eğitim-öğretim programlarını ve
araştırma-geliştirme faaliyetlerini de içerecek şekilde tüm faaliyetleri
hakkındaki bilgileri açık, doğru, güncel ve kolay ulaşılabilir şekilde
yayımlamalı ve kamuoyunu bilgilendirmelidir.
• Birim,
topluma karşı sorumluluğunun gereği olarak, eğitim-öğretim,
araştırma-geliştirme faaliyetlerini de içerecek şekilde faaliyetlerinin tümüyle
ilgili güncel verileri kamuoyuyla paylaşmakta mıdır?
-Birimimiz tüm faaliyetlerini Web sayfasından ve sosyal medya platformlarında kamuoyu ile
paylaşmaktadır.
(Kanıt: Ek-9)
https://kutuphane.sirnak.edu.tr/tr
-https://www.instagram.com/sirnakkutuphane/
-https://m.facebook.com/sirnakkutuphane
-https://twitter.com/sirnakkutuphane
• Kamuoyuna
sunulan bilgilerin güncelliği, doğruluğu ve güvenilirliği nasıl güvence altına
alınmaktadır?
-Web sayfasında ve sosyal medya hesaplarında yayınlana bilgilerin tümü Daire Başkanlığımızın onayından sonra yayınlanmaktadır. Kütüphane Web sayfamızda ve sosyal medya hesaplarında tüm bilgiler değişiklik durumumda güncellenmektedir. Sosyal medya hesapları takip edilerek memnuniyet ve dilekler dikkate alınarak gerekli tedbirler alınmaktadır.
6) Yönetimin Etkinliği ve Hesap Verebilirliği:
Birim, yönetim
ve idari kadroların verimliliğini
ölçüp değerlendirebilen ve hesap verebilirliklerini sağlayan yaklaşımlara sahip
olmalıdır.
•
Birim, kalite güvencesi sistemini, mevcut yönetim ve
idari sistemini, yöneticilerinin liderlik özelliklerini ve verimliliklerini
ölçme ve izlemeye imkân tanıyacak şekilde tasarlamış mıdır?
-Birimimiz kaliteyi ve verimliliği artırmak hedefiyle hiyerarşik düzen içerisinde izleme ve ölçme sistemi uygulamaktadır.
• Yönetim ve
idarenin birim çalışanlarına ve genel kamuoyuna hesap verebilirliğine yönelik
ilan edilmiş politikası var mıdır?
-Birim olarak yönetim ve idareye periyodik dönemler halinde raporlar
sunulmaktadır.(Stratejik plan,
Performans raporu,İç Kontrol Uyum Eylem Planı)( Kanıt: Ek:10- İç Kontrol Uyum Eylem Planı)
https://sirnak.edu.tr/birimler/dosyalar/1032.xls
A.4. Paydaş Katılımı
Üye Olunan Kuruluşlar
ANKOS (Anadolu Üniversitesi Kütüphaneleri Konsorsiyumu )
TÜBİTAK (Türkiye Bilimsel ve
Teknolojik Araştırma Kurumu)
EKUAL ( Ekonomik Kaynaklar Ulusal Lisansı )
KİTS (Kütüphaneler arası İşbirliği ve Takip
Sistemi
ILL (Kütüphaneler arası İşbirliği)
TÜBESS (Türkiye Belge Sağlama Sistemi)
B. EĞİTİM-ÖĞRETİM
Öğrenme
Kaynakları, Erişilebilirlik ve Destekler: Birim, eğitim-öğretim faaliyetlerini
yürütmek için uygun mali kaynaklara sahip olmalı ve öğrenme olanaklarının tüm
öğrenciler için yeterli ve erişilebilir olmasını güvence altına almalıdır.
https://kutuphane.sirnak.edu.tr/tr/menu/satin-ve-abone-veri-tabanlari/1868
https://kutuphane.sirnak.edu.tr/tr/menu/vetis-kampus-disi-erisim/1876
https://tarama.sirnak.edu.tr/yordam/
Eğitim-Öğretim: Şırnak Üniversitesinin,
akademik gelişimini, değişen ve gelişen bilimsel kaynaklarla desteklemek,
merkez kütüphane koleksiyonunu nitelik ve nicelik yönüyle zenginleştirip okuyucunun hizmetine sunmak üzere
çalışmalarımız bu yönde
sürdürülmektedir.(Kanıt:
Ek-12 Kütüphane Kaynak Bilgileri)
KÜTÜPHANE KAYNAK
BİLGİLERİ
BASILI
KAYNAKLAR
08.03.2024
Kitap
Sayısı |
Merkez
Kütüphane |
68.560 |
Cizre MYO
Kütüphane |
3.455 |
|
Silopi MYO
Kütüphane |
2.445 |
|
İdil MYO
Kütüphane |
1791 |
|
Melâyê Ciziri
İhtisas Kütüphanesi |
522 |
|
Şırnak MYO
Çocuk Kütüphanesi |
435 |
|
TOPLAM |
77.208 |
|
Referans
Kaynak Sayısı (Sözlük, Ansiklopedi Vb.) |
Merkez
Kütüphane |
1.993 |
Silopi MYO
Kütüphane |
16 |
|
Cizre MYO
Kütüphane |
9 |
|
İdil MYO
Kütüphane |
41 |
|
Şırnak MYO
Çocuk Kütüphanesi |
2 |
|
TOPLAM |
2.061 |
|
Dergi
Sayısı |
562 |
|
Tez
Sayısı |
333 |
|
GENEL
TOPLAM |
80.164 |
ELEKTRONİK
KAYNAKLAR
Veri
Tabanları Sayısı |
Üyelik Yoluyla
Sağladığımız |
7 |
TÜBİTAK-EKUAL
Projesi Kapsamında Üniversitemize Ücretsiz Sağlanan |
55 |
|
TOPLAM
|
62 |
|
Elektronik
Dergi Sayısı |
Üyelik Yoluyla
Sağladığımız |
146.073 |
Sahiplik |
1 |
|
TÜBİTAK-EKUAL
Projesi Kapsamında Üniversitemize Ücretsiz Sağlanan |
69.007 |
|
TOPLAM
|
215.081 |
|
Elektronik
Kitap Sayısı |
Üyelik Yoluyla
Sağladığımız |
3.017.000 |
Sahiplik |
10.599 |
|
TÜBİTAK-EKUAL
Projesi Kapsamında Üniversitemize Ücretsiz Sağlanan |
686 |
|
TOPLAM
|
3.028.285 |
|
Sesli
Kitap Sayısı |
Üyelik Yoluyla
Sağladığımız |
5.791 |
Kitap
Dışı Materyal (CD, DVD, Film, Ses Kaydı vb.) |
1.576 |
|
GENEL
TOPLAM |
3.250.795 |
ŞIRNAK
ÜNİVERSİTESİ
KÜTÜPHANE
VE DOKÜMANTASYON DAİRE BAŞKANLIĞI
2023 YILINDA
ERİŞİLEN ELEKTRONİK KAYNAKLAR
ÜYELİK YOLUYLA SAĞLANAN VERİTABANLARI
E-DERGİ VERİTABANLARI
08.03.2023
S.N. |
VERİTABANI ADI |
1 |
Sobiad (Sosyal Bilimler Atıf Dizini) |
2 |
Bookcites(Atıf Dizini) |
E-KİTAP VERİTABANLARI
S.N. |
VERİTABANI ADI |
1 |
World eBook Library |
DİĞER VERİTABANLARI
S.N. |
VERİTABANI ADI |
1 |
Ayeum |
2 |
DataTurkey |
PROGRAMLAR
S.N. |
VERİTABANI ADI |
1 |
EndNote |
2 |
Finnet Analiz Expert |
Üyelik Yoluyla Sağlanan Veri Tabanları Toplamı:
8(sekiz) Adet
SATIN ALMA YOLUYLA SAĞLANAN ELEKTRONİK KAYNAKLAR
SATIN ALINAN E-DERGİLER
1 |
İktisat, İşletme
ve Finans dergisi |
SATIN ALINAN E-KİTAPLAR
S.N. |
VERİTABANI ADI |
1 |
EBSCOhost -eBook Collection (1037 Başlık Satın Alınmıştır) |
2 |
Springer-Engineering e-books (2875 Başlık Satın Alınmıştır) Springer- Biomedicaland Life Sciences e-books (1850 Başlık
Satın Alınmıştır) Springer- PalgraveReligionandPhilosopy e-books (767 Başlık
Satın Alınmıştır) Springer- ReligionandPhilosophy e-books (622 Başlık
Satın Alınmıştır) Springer- History e-books (437 Başlık Satın
Alınmıştır) Springer- Education e-books (1081 Başlık Satın
Alınmıştır) Springer- SocialSciences e-books (1121 Başlık Satın
Alınmıştır) |
3 |
Wiley Online Books (3Başlık Satın Alınmıştır) |
4 |
İEEE Wiley E-Books (340 Başlık Satın Alınmıştır.) |
5 |
İGroup Publishing E-Books (190 Başlık Satın alınmıştır.) |
6 |
Elsevier E-Books (226 Başlık Satın alınmıştır.) |
7 |
World eBook Library (50 Başlık Satın Alınmıştır) |
Satın Alma Yoluyla
Sağlanan Elektronik Kaynaklar Toplamı: 7 Başlık 10.599 (Onbibeşyüzdoksandokuz)Adet
ULAKBİM-EKUAL
PROJESİ KAPSAMINDA ÜNİVERSİTEMİZE
SAĞLANAN
ELEKTRONİK KAYNAKLAR
S.N. |
ELEKTRONİK KAYNAK ADI |
1 |
Academic Search Ultimate
(Tüm Disiplinler) |
2 |
Applied Science &
Business Periodicals Retrospective: 1913-1983 (H.W. Wilson) (Uygulamalı
Bilimler, İşletme, İşletme Yönetimi) |
3 |
Applied Science &
Technology Index Retrospective: 1913-1983 (H.W. Wilson) (Uygulamaları
Bilimler ve Teknoloji) |
4 |
Art & Humanities
Citation Index |
5 |
Art Index Retrospective
(H.W. Wilson) |
6 |
BMJ Online Journals |
7 |
Book Citaiton Index |
8 |
Business Periodicals
Index Retrospective: 1913-1982 (H.W. Wilson) |
9 |
Business Source
Ultimate |
10 |
CAB Direct Abstract |
11 |
Central & Eastern
European Academic Source (Tüm Disiplinler) |
12 |
Conference Proceedings Citation
Index (CPCI-S) ve (CPCI-SSH) |
13 |
Dynamed |
14 |
EBSCO European Views of the
Americas: 1493 to 1750 |
15 |
ERIC (Eğitim Bilimleri) |
16 |
EbscoHost |
17 |
Education Index
Retrospective: 1929 – 1983 (Eğitim Bilimleri) |
18 |
GreenFILE (Çevre) |
19 |
Humanities & Social
Sciences Index Retrospective |
20 |
IEEE |
21 |
IEEE Xplore |
22 |
JSTOR Archive Journal
Content |
23 |
Library, Information Science & Technology
Abstracts |
24 |
MEDLINE |
25 |
MasterFILE Complete (Genel
İlgi Alanları, Popüler Yayınlar) |
26 |
MasterFILE Reference eBook
Collection (eKitaplar) |
27 |
Mendeley |
28 |
Newspaper Source Plus |
29 |
Newswires |
30 |
OVID LWW |
31 |
OpenDissertations (Tezler) |
32 |
ProQuest Dissertations and
Theses |
33 |
ProQuest Dissertations and
Theses Global Full Text |
34 |
Regional Business News
(Ekonomi) |
35 |
Science Citation Index |
36 |
ScienceDirect |
37 |
ScienceDirect Freedom
Collection |
38 |
Scopus |
39 |
Social Science Citation
Index |
40 |
Social Sciences Index
Retrospective: 1907-1983 |
41 |
Springer Nature - Academic
Journals |
42 |
Springer Nature – Adis |
43 |
Springer Nature – Nature
Journals All |
44 |
Springer Nature – Palgrave
Macmillan Journals |
45 |
Springer Nature –
SpringerLink |
46 |
TR Dizin (Tüm Alanlar) |
47 |
Taylor & Francis
Journals |
48 |
Taylor and Francis |
49 |
Teacher Reference Center |
50 |
The Belt and Road Initiative
Reference Source (Tüm Alanlar) |
51 |
Turnitin |
52 |
Web News |
53 |
Web of Science |
54 |
Wiley Online Library |
55 |
iThenticate |
ULAKBİM-EKUAL
Projesi Kapsamında Üniversitemize Sağlanan Elektronik Kaynaklar Toplamı: 55
Adet
ÜYELİK,
SATIN ALMA VE ULAKBİM-EKUAL TOPLAM: 62 ADET
C. ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME
1. Araştırma Stratejisi ve Hedefleri:
Birim, stratejik planı çerçevesinde belirlenen akademik öncelikleriyle uyumlu,
değer üretebilen ve toplumsal faydaya dönüştürülebilen araştırma ve geliştirme
faaliyetlerini teşvik etmelidir.
https://sirnak.edu.tr/birimler/dosyalar/stratejik-plan-2023-2027.docx
2. Araştırma Kaynakları:
Birim, araştırma ve geliştirme faaliyetleri için fiziki altyapı ve mali
kaynaklar oluşturmalı ve bunların etkin şekilde kullanımına yönelik
politikalara ve stratejilere sahip olmalıdır. (Birimin araştırma politikaları,
iç ve dış paydaşlarla işbirliğini ve dış fonlardan yararlanmayı teşvik
etmelidir.)
https://sirnak.edu.tr/birimler/dosyalar/stratejik-plan-2023-2027.docx
https://kutuphane.sirnak.edu.tr/tr/menu/kutuphane-yonergesi/1850
D. TOPLUMSAL KATKI
Toplumsal Katkı: Kütüphane binamızda bulunan
okuma salonları, grup çalışma odaları ve bilgisayar derslikleri zaman zaman dış
paydaşlar tarafından kullanılabilmektedir.
Üye Olunan Kuruluşlar
ANKOS (Anadolu Üniversitesi Kütüphaneleri Konsorsiyumu )
TÜBİTAK (Türkiye Bilimsel ve
Teknolojik Araştırma Kurumu)
EKUAL ( Ekonomik Kaynaklar Ulusal Lisansı )
KİTS (Kütüphaneler arası İşbirliği ve Takip
Sistemi
ILL (Kütüphaneler arası İşbirliği)
TÜBESS (Türkiye Belge Sağlama Sistemi)
https://kutuphane.sirnak.edu.tr/tr/menu/kutuphane-yonergesi/1850
https://kutuphane.sirnak.edu.tr/tr/menu/bagis-politikasi/1849
https://kutuphane.sirnak.edu.tr/tr/menu/kutuphanede-saglanan-hizmetler/1852
SONUÇ VEDEĞERLENDİRME
Birimin güçlü yönleri ile iyileşmeye açık yönlerinin Kalite Güvencesi, Eğitim-Öğretim, Araştırma- Geliştirme, Toplumsal Katkı ve Yönetim Sistemi başlıkları altında özet olarak sunulması beklenmektedir. Birim daha önce bir kalite öz değerlendirme sürecinden geçmiş ve birime sunulmuş bir Birim Geri Bildirim Raporu varsa bu raporda belirtilen iyileşmeye açık yönlerin giderilmesi için alınan önlemler, gerçekleştirilen faaliyetler sonucunda sağlanan iyileştirmeler ve ilerleme kaydedilemeyen noktaların neler olduğu açıkça sunulmalı ve mevcut durum değerlendirmesi ayrıntılı olarak verilmelidir.
Kalite güvencesi: Yükseköğretim Kalite
Güvencesi Yönetmeliği çerçevesinde birimimizde Kalite Kurulu Komisyonu ve Engelsiz Üniversite Kurulu Komisyonu kurulmuştur. Komisyonlar yönetmelik çerçevesinde
çalışmalarının büyük bir kısmını tamamlamış olup, eksikliklerin
giderilmesi için çalışmalara devam etmektedir. Web sitemizde bununla ilgili
bilgiler kamuoyunun bilgisine sunulmuştur.(Kanıt: Ek:11 Fotoğraflar)
• Amacımız; “Kütüphane
Üniversitenin kalbidir” sözüne istinaden geleneksel kütüphane hizmetlerini
en yeni teknolojik gelişmelerle destekleyerek, kullanıcıların bilgi
ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve maksimum düzeyde karşılamak,
eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını
oluşturmak, bu yolla tüm kütüphane kullanıcılarının bilimsel ve entelektüel
faaliyetlerine destek veren kaliteli bir kütüphane hizmeti vermektedir.
• Kütüphanemiz;
çeşitli konularda ve boyutlarda pek çok standart üzerine durulup işlemleri ve
hizmetleri devamlı değerlendirilerek; bilgiden ve bilgi kaynaklarından serbest
olarak yararlanmayı sağlayan bir bilgi merkezidir.
• Kullanıcı
memnuniyetini en yüksek seviyeye taşımayı kendisine hedef olarak belirleyen Daire
Başkanlığımız 13 personelle hizmet vermeye devam etmektedir.
• Ulusal ve
uluslar arası standartlara uygun yazılı yönerge ve politikalarla kaliteli bir
kütüphane hizmeti verilmektedir.
• Kütüphanemizde
77208 basılı kitap, 3.250.784 elektronik kaynak, 62 veri
tabanı, 5791 sesli kitap, 1576 kitap dışı materyal(cd-dvd-film), 2
adet okuma salonu, 1 adet süreli yayın bölümü, 8 bireysel
çalışma odası, 4 adet grup çalışma odası(12-14-16-18 kişilik), 1
adet bilgi teknolojileri sınıfı, 84 kişilik kafe bölümü, 45 kişilik
görsel-işitsel salonu, 42 kullanıcı bilgisayarı, 6 adet satranç
masası, 2 adet katalog tarama istasyonu, 1 adet ödünç- iade
istasyonu, 1 adet kitap dezenfekte cihazı, 1 adet tanıtım kiosku,
2 adet fotokopi cihazı , engelli kullanıcılar için 6 adet wc mevcuttur.
• Üniversite
Kütüphanemizin amaç ve koşulları çerçevesinde hazırlanmış yazılı bağış
politikası, kütüphane yönergesi ve kalite kurulu komisyonu mevcuttur.
• Kütüphaneler
arası işbirliği(Kits) ve Tübess(Türkiye belge sağlama sistemi) aracılığıyla Akademik
personel ve öğrencilerimiz için 75 yakın kitap ve tez diğer üniversite ve
YÖK’ten alınmıştır.
• Kütüphanemizde
açık raf sistemi uygulanmakta ve tüm yayınlar AACR2’e göre kataloglanıp raflara
yerleştirilmektedir.
• Yordam
kütüphane otomasyon sistemiyle her zaman her yerde katalog tarama
yapılabilmektedir.
https://kutuphane.sirnak.edu.tr/tr/menu/kutuphane-resimleri/1855